Humor är viktigt!

Man måste få ha lite rolig ibland.. pratade med gith igår kväll och pratade om sommaren och att de hade börjat få in ansökningar.. då kom jag på att de har aldrig fått ett CV av mig.. jag har aldrig riktigt sökt jobbet jag bara kom in på ett bananskal. så igår natt slängde jag ihop ett inte så allvarligt cv.. det blev lite humoristiskt.. och sen skickade ajg iväg det som en ansökan, har precis avslutat ett samtal med gith och ewa som har bestått av ungefär 3/4 av skratt... ska visa ett litet utdrag av de :P jag bytte dock mitt namn till Sofia Peterson så de inte skulle förstå att det var jag direkt..

Mål

Det jag tror jag kan tillföra till er restaurang är att jag är väldigt flexibel och jobbar gärna med många bollar i luften, jag är som spindeln i nätet. Jag gillar att styra och ställa men gör det gärna med glimten i ögat.

Språkkunskaper

Svenska som modersmål

Talar mycket bra svenska med en och annan svordom här och var. Skriver bra på dator, men min handstil är inte den bästa men man ser ibland vad det står.

 

engelska

Talar ganska bra engelska flytande. Fungerar inte talet kan man gestikulera fram det man vill säga, tex fläskfilé  som ”mu, mu filé”.

 

Teckenspråk

Kan hela alfabetet på teckenspråk flytande, vissa ord kan jag med.

 

It- kunskaper

På förra restaurangen jag jobbade på var jag hemsidesansvarig tillsammans med en annan tjej, vi la ut menyer på internet och såg till att hemsidan såg bra ut. Är uppväxt med internet så jag har goda kunskaper om det.

 

Om mig

Jag heter Sofia Petersson och är född 1989 i Upplands Väsby, men flyttade till Öland 1991 eftersom min mamma kommer ifrån Öland. Jag har bott på Öland hela mitt liv men flyttade för nästan två år sen upp till Umeå när jag började plugga. Min familj bor fortfarande kvar på Öland, och jag tillbringar varje sommar där. Jag är en glad och positiv tjej som är stresstålig och har väldigt lätt för att samarbeta och har mycket lätt till skratt och bjuder gärna på mig själv. På fritiden är jag med mina vänner och festar en hel del. Sedan tränar jag en del på IKSU som är Umeås bästa träningsställe. Jag gillar fart och fläkt och vet att jag är en stresstålig person och jobbar flitigt och gör mina arbetsuppgifter. Vill jag få någonting gjort, ja då gör jag det själv eller delegerar arbetsuppgifterna till någon annan. Jag har en egen bil och körkort där vi brukar få plats ganska många även fast det bara är en liten ”burk” som mina vänner säger. Eftersom jag gillar fart och fläkt tycker jag det är kul och köra bil, det går fort och man kommer dit man ska säkert. Jag är en väldigt lojal arbetskamrat och lämnar aldrig någon i sticket, jag går inte hem bara för att jag är lite bakis, visst har det hänt att man jobbat bakis men jag gör ändå mitt jobb och går inte hem som vissa veklingar som jobbade som pizzabagare på förra restaurangen. Vill ni ha en tjej som har lätt till skratt, bjuder på sig själv och inte är rädd för att ”skita ner sig” då är det mig ni ska ha!

 

Övrigt

Jag kommer ner till Öland under påsken och hoppas få träffa er personligen då.

Tror jag kommer trivas med er i sommar, för vem vill inte ha en sån som mig? ;)

 

Referenser

Mina tre referenser är från den familjeägda restaurangen som jag jobbat på sen 2005, väldigt roliga, givmilda och snälla chefer, Henrik är så Häääääärlig!

 

Ewa Engström – kommer oftast till telefonsvararen på hennes andra jobb if men lämna gärna ett meddelande, hon brukar ring upp, oftast från bilen.

Gith Westin- Svarar typ aldrig i telefonen och gör hon det får man prata i fem sekunder sedan dör hennes batteri.

Henrik Engström – den som är bäst att svara i telefonen om han inte är ute och jagar eller jobbar på sitt andra jobb som Polis.

 

 


Kommentarer
Postat av: SAra

hahahahaha

2012-03-05 @ 10:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0