I need a Hero!

okej Gran Canaria var verkligen toppen!!!!:) jag o mamma begav oss från köpoing vid 15.45 ungefär.. flyget gick halv sex så man måste ju vara där minst en timme innan och det var vi=) duktiga oss=) min väska vägde 22 kilo.. jag fattar verkligen inte hur den kunde ha gjort det jag hade inte med mig något alls (tyckte jag) sen satte vi oss på flyget.. precis vi vingen.. KUL man såg typ ingenting och det lät som bara den.. jaja that's life;) när vi kommer fram till GC är kl halv tolv, tolv ungefär lokal tid sen så sätter vi oss på bussen som ska ta oss till san augustin där min syster bor.. vi var framme kanske vid halv ett , ett ungefär och sara kände inte igen mamma först när hon klve ur bussen för mamma har ju färgat håret mörkt och det viste ju inte sara:P men sen böev hno verkligen superglad av att se oss=)

vi åker hem till hennes o elins lägenhet verkligen supermysig och jättefin! och hon frågar om vi vill ha ngt o dricka o vi vill ha vatten för vi e heeeelt slut o vill bara gå o lägga oss typ men vi sätter oss på ballkongen och de tar varsit glas vin oh det var så otroligt lockande att jag tog ett med de slutade att vi gick o la oss runt tre halv fyra.. helt död..

nästa dag var det upp smörja in sig äta frukost och gå en liten rundtur så vi hittar lite här o var sen när sara ska jobba.. de var hur fint som helst.. de hade två poler.. en uppmärmd o en ouppvärmd;) men vi låg bara där en dag för resten av dagarna var vi nere vid havet och asså det var så fint där och vilka vågor.. jag älskar att bada när det evågor de e så roligt!!! sen på kvällen så gik vi till resturangen tre hjärtan där elin jobbar och sara bjöd oss på middag. vi alla tre lika som vi är tog likadan maträtt Black and White.. SUPERGOTT!!! och innan maten så fick man en liten snitt med typ gubbröra på och sen en flamberad liten korv:) jätte gott... sen hade de en liten korg till deras vinflaska o det var verkligen orginellt hur fint som helst;) sen gick vi till Skandinaviska baren och drack en drink.. mamma blev upbjuden till o dansa o hon tackade inte nej i första taget;) haha jag hade tyvärr jätte ont i huvudet så ajg o mamma gick hem o alde oss

på måndagen så bar det ner till stranden igen och pressade:P det är så skönt så de e helt galet o de var jätte varmt för de kom tydligen en vind från afrika som heter kalamari och den är varm som attan så de var till o bada var o varannan minut o vattnet var svalkande men ändå varmt lixom:) sen på kvällen så gick vi till en resturang som jag inte kommer ihåg namnet på riktigt men emn vi ville ha pasta iaf o jag betälde in en gnucci pasta med oxfileskivor med champinjon sås.. det var verklgien super gott men gnuccin är inte somei sverige utan den e verkligen som en pasta boll konsigt men gott;) sen så gick jag o sara o såg på johan falk hos karro och alex mysigt o bara slappa lite sådär sen när vi gick hem så mötte vi upp elin o sens atte vi oss åter igen på balkongen o tog ett glas vin:)

på tisdagen så var både sara och elin lediga så då åkte vi till augurigin kan inte stava till det men iaf.. där vi gick på deras marknad hittade ingenting emnd e var roligt o titta iaf=) sen när vi inte orkade gå där längre så åkte vi till Amfibeach jätte fin strand verkligen men d e verkligen en turist ort så de var mkt mkt mkt mer folk där än i san agustin men de var okej..sen tillbaka till hem o göra oss i ordning för att åka till playa ingles vi åt på en jätte mysig resturang till förätt blev det vitlöksbröd för min o mammas del oh räkor med avoccado för sara o elins del:) jätte gott sen till huvudrätt tog sara ngn pasta jag elin och mamma tog kyckling med mexikansk sås grösnaker o mamma tog pommes till de o jag o elin tog ris o kyparen frågade om vi bara skulle ha ris till för man år alltid potatis till men de ville itne vi ha så vi sa bara ris.. emn då fick vi inga grönsaker.. jaja livet går vidare;) och till eftrett tog jag o mamma o delade på en banana split o sara o elin tog varsin drink

sen gick vi till en bar som hette cafe opra där de var några abbaimitatörer som upträdde så vi gick in där o ja mamma var poppis igen;) de gjorde verkligen en ASGOD mojito tilll mig den var som glass verkligen SUPERGOD! sen dansade vi lite där sen drog vi vidare till nästa ställe en kareokebaroch där träffar jag Låtta och hennes familj superkul o träffa er igen! har itne träffat Jon på typ ett år eller ngt! skitkul verkligen Jon o Låttas syster sjöng en låt de var jätteduktiga så jag oe lin betämde oss för o sjunga en låt med.. vi sjöng  holding out for a hero med bonnie tyler gud va duktiga vi var;) haha ne men de kom upp tre kilalr på scenen när vi sjöng o spexade runt lite men va faan vem bryr sig.. kl var typ två o alal tyckte de var bra;) haha sne efter ett tag åkte vi tillbaka hem igen:)

onsdagen så var vi vid poolen för de blåste som faaan! så vi låg vid polen po hade de mysigt sen innan sara o elin skulle börja jobba så gick vi o åt på en resturang o jag o mamma tog en sallad för vi skulle ut o äta sen på kvällen igen o asså den salladen var verkligen hur god som helst! men den var indränk i massa olja asså vi kunde ta bort typ tre dl olja från våra tallrikar.. asså e inte olja dyrt undrar jag då? sen så gick jag o mamam o satte oss på ett cafe som tydligen drevs av svenskar o de hade expressen så vi kunde hänga med o vad som hände i världen:) de var ju kul=) sen gick vi hem duschade o så sne blev vi super trötta så vi orkade verkligen inte gör ngt vi bara slapapde typ;)

på torsdagen gik vi ner till stranden och solade igen de blåste lite men vi hittade ett ställe där de var lä så vi kunde sola lite iaf=) skönt skönt=) sen så gick vi o åt lunch på en grekisk resturang jag o mamam tog en förätt för vi skulle käka på saras resturang på kvällen så vi tänkte en förätt går ju bra.. vi beställde in en chiken pita den var gigantisk! emn supergod! den kostade bara 45 pänn o d e va en förätt går på där nere men de var som en huvudrätt typ.. iaf vi åt den och de var jättegott deras tsatziki var grymt god! sen gick jag o mamam hem o sara gick till jobbet vi spelade lite kort o tog ett glas vin o bara chillade sen gjorde vi oss iordning och gick till saras resturang och åt mat vi tog sjötunga walenska supergott var det verkligen o de serverades på planka så det var fruktansvärt fint upplagt och supergott! sen så tog jag en drink som var en liknande till mojito den var kanoners:) sen efter ett tag gick vi hem o tog oss ett glas vin till på balkongen och spelade chicago trevlig trevligt=)

på fredagen bar det av ner till stranden igen och pressade som bara den de var ju våran sista dag o allt;) så vi pressade hårt! på eftermiddagen gik vi o åt lunch igen på grekresturangen jag o mamam tog samma sak som sist och eftersom vi itne skulle käka förens typ 12 på natten så gick ju det alldeles utmärkt;) för vi ahde bestämt att vi skulle äta en gemensam middag innan vi åkte hem allihop o eftersom elin o sara jobabde så fick de bli efter de hade slutat;) så ajg gjorde en pasta sallad till oss enkelt men otroligt gott!! så när de kom hem på kvällen åt vi de.. mamam hade redan gott o lagt sig för hon var trött o vi skulle upp 7 nästa morgon men ajg sara o elin åt salladen o drack ännu mer vin o spelade lite chicago.. perfekt avslut på kvällen och resan!:)

lördagen var hemsk.. hemfärd började kl 7 på morgonen ajg gik inte o la mig förens halv tre typ på antten så jasg var rätt död... men iaf.. bussen gick från san agustin vid kvart över åtta så de var bara att gilla läget flyget gick inte förens elva men ni vet hur de vill att man ska vara där i god tid.. o i god tid var vi för inchekningen ahde inte ens öppnat.. jösses.. sen var det bara dne långa flygfärden hem som väntade oss jag var super trött verkligen o sne när vi landar i kalmar var det svinkallt ajg höll på att frysa häcken av mig!!! o sne ringer vi pappa o frågar va de ska bli till mat ne då ahr de itne ens tänkt på de eftersom de har käkat en stor lunch vid typ tre så de sket i att laga ngn middag.. jahaja.. jaja de blev donken då;) sne åkte jag hem till lägenheten o bara slapapde.. skulle se på beck o bar ata de lugnt.. lägger mig i sängen o totalslocknar!

idag ahr jag packat upp städat o fixat här hemma inhanldat lite grejer som behövs o så o bara tagit de lugnt.. frysit som fasen ahrt ajg gjort med... emn men nu ska jag käka lite mat och ikväll blir det film med D :) Tjing;)

ILUAB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0