Skördefest!!

I torsdags var jag riktigt jävla duktig asså! jag gick upp 05.40 för o simma!! fattar inte att jag kom upp jag frös som fasen och det var skitkallt ute så det gjorde ju inte skaen bättre direkt:P men jag, emma, emelie och maria var på badhuset och i basängen vid halv sju.. duktiga oss sen kom sara vid sju oxå.. detvar jävligt skönt o simma iaf när man väl var där.. men de första två längderna var jobbigast för man frös som fasen! vi simmade som vanligt 50 längder sen satte sig jag och emelie i bubbelpoolen för o värma oss lite:)

sen åkte vi hem.. då käkade ja frukpost sen åkte jag till emma och kolalde på holliday:) den är sjukt bra.. fast jag somnade kanske en halvtimme för jag var grymt trött! sen gick vi till fiket och fikade varsin macka=) senare på kvällen jobbade emma då åkte jag till min syster och kollade på film=) vi såg wedding daze.. den var bra sen såg vi love in manhattan... den var sjukt bra men vi bölade alla i slutet... sjukt fin! sne när ja skulle åka hem får ja inte igån biljäveln!!! ååhhh jag vet inte vad det är för fel på den men den går inte igång ibland! så på måndag ska vi lämna in de3n o samtidgt fixa hjulen:P så man slipper få massage varje gång man åker för hjulen skakar så mkt...

fredag.. skördehelgens andra dag...Emma jag coh lisa var och tog en frukost på roberts.. börjar bli en vana nu:P värsta stammisarna:P vi satt där och pratade ett tag sen bestämde vi oss för och kolla vad borgholm har att bjuda på  påskördehelgen.. vi ägnade en bra stund inne på lavendel där Emma fick aggera provdocka.. jag och lisa hämtade massa kläder och hon provade.. fanns en del snyggt jag fastnade spec för en kofta som va hur mysig som helst! jag bara var tvungen att ha den men jag hade inga pengar:( det är som vanilgt... men de slutade med att emma Bara köpte en sjal.. den var snygg.. om man vänder på den:P hehe

sen åkte vi till fiket i köping o köpte med oss en kanelkrans och åkte till krogen för att ta en fika.. sen slutade det med att vi åkte till solberga gård för att kolla vad de hade att erbjuda.. inte så mkt om man frågar mig.. men iaf..sen åkte vi över till kårehamn.. de hade mer att bjuda på än solberga.. massa små stånd med olika grejer.. sen bar de av hemmåt för de var dags för jobb för vissa.. jag blrjade inte förens kl sex så ja åkte hem o bakade en äppelkaka till min käre moder eftersom de skulle ha gäster på kvällen.. finns lite kvar av den idag så ja kanske tar en bit senare.. sen bar det av till mitt kära lilla jobb.. det var helt okej o jobba lite stressigt ett tag för alla kom på en o samma gång..

hehe och jag konstaterade under kvällen att jag inte ska bli bartender ngn gång i mitt liv! kan verkligen ingenting om drinkar.. sen hade vi en trubadur igår med.. och han slutade faan aöldrig spela.. och han spelar så dålig o tråkig musik när folket är där sen när de kanske e 7-8 kvar då drar han igång o då e klockan 12!! va faan tänk lite grann va!? jag skrev ut mig vid ett för jag orkade inte sitta o vnta ut de sista gästerna..plus att jag ska börja jobba vid 13.00 idag med usch det blir en låååååång dag ida.. komemr vara helt jävla slut ikväll! ne om man ska ta sig lite mat i magen innan man börjar jobba?

Kommentarer
Postat av: Emma.

Låter som att nu hann se en massa roligt innan jobbet:D Älskar små marknader:D Lycka till på jobbet idag! Och du kan ju råka dra ut sladden till förstärkaren....Puss!

2008-09-27 @ 12:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0