Första dagen...

idag är det sånt tråkigt väder så det går inte att gör angt kul! man vet inte riktigt vad man ska ha på sig.. för ena stunden är det fint andra stunden är det kallat och fult.. jävla väder..Idag börjar Amanda sin första dag på Gymnasiet.. kommer själv ihåg den dagen som om det var igår... började med bussfärden in..var så nervös att jag vet inte vad.. vi hade ingen aning om vart vi skulle kliva av eller nån ting.. vi viste att vi skulle kliva av vid norrgård.. men va fasen är nårrgård ngn stans? men sen kom ngn på den geniala iden att de måste ju vara där alla andra går av eftersom både jenny och kagg kliver av där..  sen skulle i hitta till aulan när vi väl hittade den satt jag där inne i aulan och var jätte nervös.. som tur var hade jag en kompis som skulle gå i samma klass som mig så det var lugnt.. men ändå skitnervöst... man tänkte, vad skulle de andra tycka o tänka om mig skulle jag få några nya vänner skulle jag passa in skulle jag klara av det här? alla frågor snurrade som fasen i huvudet! så jag hörde inte vad rektorn sa där framme men de var väl typ välkommna till jenny nyströmsskolan här kommer ni ha tre underbara år framför er eller nåt. 

sen skulle vi gå där ifrån då säger rektorn, den klass jag ropar upp ställer sig upp och går ut härifrån så står era menoter där ute och väntar på er. och vilken klass var först? jo våran såklart.. BF05A klassen ställde sig upp och tittade nyfiket på alla andra som hade ställt sig upp och gick sedan ut från aulan.. vi träffade våra mentorer utanför som ledde oss till vårat hemklassrum.. alla var lite försiktiga och blyga.. mentorerna Gun och Anette börjar presentera sig själva vilka de är o vilka ämnen vi ska ha dem i och så.. sen blev det schemutdelning och gun förklarade vilka lärarna var och berättade lite om dem...  under tiden satt nästan alla helt knäpptysta av vad jag kommer ihåg.. de ända som pratade var de som satt bakom mig och emelie.. sandra och nina.. jag tänkte" herregud ska man ha de där pratkvarnarna i klassen i tre år!?" men de visade sig vara helt fantastiska brudar:P och sen var det jag som var den där pratkvarnen:P

Efter det var det dags att utforska skolan en liten tipspromenad typ för att vi skulle hitta till de viktigaste platserna som skolsköterska, kurator, rektorn, expiditionen, matsalen och sådär... det tog ett tag.. ja kom ihåg att jag var i samma grupp som emelie sandra och nina..sen när vi kom tillbaka skulle vi dela ut skåp jag fick skåpet mellan maria och emelie.. väldigt bra.. borgholmstjejerna var samlade:P hela BF05A fick skåpen vid biblioteket en hel rad med skåp:P sen åkte vi bussen hem och första skoldagen på gymnasiet var avklarad.. och det var tre underbara år med klassen... kommer upprepa detta om knappt en vecka.. shit jag komemr vara så nervös!

Kommentarer
Postat av: Elina

Allt kommer gå så himla bra Anna!

Du är en öppen och social tjej och kommer inte få några problem alls med nya vänner =)

Imorgon ska vi ha mys... o så kommer jag o hälsar på i sthlm, perfekt när pappa jobbar där ju =)



Kommer för övrigt vara en trogen läsare i din blogg, o så lovar jag att sköta min flitigare så du har koll på mig!

2008-08-20 @ 22:47:54
URL: http://elinao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0