Have I already tasted my piece of one sweet love?

i måndags gjorde jag inte mycket slappdag som det ska vara=) haha min lediga dag på veckan:P hihi Älskar måndagar=) på kvällen åkte iaf jag o emma upp till gith för att sätta oss med drink listan inför sommaren:) massa goda och härliga drinkar=) och det bästa av allt är att vi ska ha en drinkafton då vi blandar och provsmakar varje drink=) haha de kommer bli härligt tror jag=) tog en cykeltur innan dess o satte mig o kollade på solnedgången... helt underbart!=) sen cyklade jag hem i natten.. asså är det mörkt ute ska man fasen ha cykellyse här på ön.. man ser faan inte ett jävla skit:P i tisdags så skulle jag göra lite ärenden på staden så ajg åkte ner med gith för hon och steven skulle till sjukhuset.. så jag gör mina ärenden sen bestämemr vi att vi ska käka lunch ihop.. ja de tog sin tid på sjukhuset så de tog två timmar för dem där och så mycket finsn det inte att göra i borgholm så ajg satte mig på torget och solade=).. sen så käkade vi lunch/middag det var gott och trevligt=9 sen ringde emma vi skulle in till kalmar för emma ska kanske köpa en bil från en gemensam kompis... så vi tittae på den och sen åkte vi o handlade lite mat o dylikt=)

i onsdags... vad gjorde jag i onsdags? jo jag var på vårdcentralen... borgholmsårdcentral är nog den bästa vårdcentralen...NOT!!!! jag satt och väntade i två timmar på ingenting..var inte alls nöjd med detta ska jag säga.. jävla skit..! senare på kvällen åkte jag emma och ina till badhuset för och simma.. jag har som sagt haft lite problem med min tå så jag kunde bara simma 20 längder för de gjorde så ont.. men 20 längder är iaf bättre än ingenting:) sen bar det av hemmåt och en kopp te o sedan sängen=) igår hade jag och gith bestämt att vi skulle mötas upp på en frukost på kondis i köping.. hehe tio över nio ringer gith o säger  att hon vaknade precis:P ja jag är inte förvånad. men iaf.. hon skulle bara in i dushen och sen var hon klar så till halv tio skulle hon vara klar så ja kunde komma o hämta henne då... jag börjar göra mig iordning  o när aj e klar saknas bara solglasögonen.. va faan har jag lagt dem? jag ahr blivit väldigt slarvig på sistone.. häromdan hittade ajg inte mina bilnycklar och igår hittade jag inte mina solglasögon.. jag viste att jag hade haft med mig dem när vi åkte till badhuset igår så jag kanske glömde de där för jag hade inge minen av att jag ahde de på huvudet när jag gick där ifrån.. så jag kör ner till badhuset men där var det inga glasögon:( mina älskade solglasögon var borta:(

jag åkte och plockade upp gith o åkte ner till kondis oc käkade frukost sen så begav vi oss bort till krogen för att förbereda inför helgen.. det gick bra roligt var det med.. lunch på krogen med ewa hann vi med oxå.. vid tre var vi klara med det vi kunde göra så då skulel ajg och gith åka och handla grejer som hon glömt beställa.. men först skulle vi in på banken och medans hon e på banken gick jag o köpte lite dricka när ja komemr tillbaka står hon i blomsterbutiken och man ser hur hennes gröna fingrar kliar... hon ville åka och köpa blommor men först vilel hon åka till halltorp för att kolal på somamrmöbler:P så iväg till halltorp och kolal somamrbmöbler.. men det var stängt.. de har bara öppet lör-sön.. surt.. men när vi åker hem så måste hon handla blommor så vi åker till blomsterträdgården eller va de heter uppe vid okq8 så hon handlar på sig massa blommor o grejs.. sen när vi ska köra därfirån möts vi av leende gubbar vi fattar ite varför de ler o skrattar när vi vänder... men de fick vi ju se sen:P haha ja man gör ju lite fel ibland:p men va faasen de får skylta lite bättre:P

sen kommer gith på att hon har ju inga planteringsgrejer hemma.. så då åker vi ner till granngården och hon handlar på sig lite grejer där.. haha pinnen gick iaf inte in i hålet:P vi får se om de någonsin gör det:P sen när vi äntligen är klara där så komemr gith på att de kan ju ha snygag utemöbler på ök.. då är de bara att brumam vidare till ök.. hon skulel köpa en kruka och ett litet ute bord där... vi hittar en snygg kruka för 200 spänn det är taget.. sen bordet.. de var lite krångligare att hitta.. vi hittar ett bord men då får man två stolar till o de vilel itne gith ha tan hon vilel abra ha bordet och hon var inte villig o betala 800 spänn för ett litet bord o två stolar hon itne behöver.. men vi går vidare o tittar o då hittar vi entt skitkcoolt parasoll som vi skulel kunan ah på krogen d e precis ett sådant vi ahr på krogen men i själva träbjälkarna elelr va man ska säga som hålelr upp parasollet så är det inbygda små lampor! hur coolt som helst! men vi ska bara försöka övertala ewa o henrik om att vi behöver det:P heeh komemr kanske itne gå men vi kan ju hoppas=) sen fortsätter våran jakt på bord men hittar inget  för gith hade verligen fastnat för det där bordet ed stolarna.. så hon frågar om hon bara kan få köpa bordet men eftersom d e sista exemlparet så går inte det.. men detta hör en annan som jobabr där och han säger att de kanske har ett bord på lagret! o självklart emd giths tur så har de ju de! är man förvånad så hon får köpa ordet för 300 spänn.. jävla turgumma! 

sen hem till gith o plantera.. elelr ja hon planterade jag höll sällskap o drack en kopp te=) haha bra insats anan.. men vadå? jag ahr kört på henen hela dagen så jag tyckte jag var värd det=) sen ner till krogen igen för att gith skulel laga amt till sina gubbar som hon ahr i huset för de kulle instalera en värmepump på krogen möts av en panikslagen kalle som måste höja sig i engelskan för att komam in på den skolan ahn vill o ska göra en uppgift som ska vara inne dagen efter.. kul bra jag som e så grymt bra på engelsk.. haha jag kan verkligen ingenting.. o de förstod han ganska snabbt.. så han får nummret till emma så kanske hon kan hjälpa honom:P emam komemr ner och vi sätter oss o käkar det var gott precis som vanligt när gith lagar mat=) sen går emma in o hjälper kalle ch gith o jag åker hem.. när jag komemr hem o ska packa upp min väska så ligger mina solglasögon där!=) underbart mina solglasögon är tillbaka! jippii!=)

idag väcktes jag av ringklockan på dörren.. vid nio ringer de första gången.. ja orkar inte gå upp ur sängen emn de fortsätter o ringa.. efter fjärde rigningen ger jagupp arg som ett bi går jag fram till dörren,öppnar och säger : ja!? vad vill du!? då rä det en liten tjej som ska sälja majblommor.. va fasne vist jättebra grej men är de ignen som öppnar dörren efter 2-3 signaler så beror de säker på att ingne är hemma eller att man inte vill öppna dörren då ger man upp.. men hon gav minsann inte upp jag tror jag skrömde henne lite när jag öppnade dörren för hon var lite skärrad när hon frågade om jag ville köpa blommor.. försökte säga nej på ett trevligt sätt o stängde sen dörren:p ahah kände mig lite taskig efteråt men jag var lite väl trött... ska snart iväg och jobab emns ka njuta lite emr av solen=) Underbart väder!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0