Cuz this is Umeå!

haha folk som inte kan laga mat och för en diskussion är nog de roligaste som finns jag var emd om detta idag i min korridor :D

två killar som är ca 23-25 år kommer in i köket och ska laga spagetthi och köttfärssås..
Kille1: vet du hur man lagar Köttfärssås?
Kille2: ne, kan inte du?
k1: ne jag trodde du kunde
,
de går tillbaka till sitt rum och kommer tillbaka lite senare med en dator
,
k1: vadå hacka löken fint? hur hackar man löken fint?
k2: suck, här ta den här (ger kille ett en vitlökspress)
k1: men detta är ju en VITLÖKspress!
k2: ja men du kan ju inte få löken hackad finare fattar du väl, pressa nu!
,
kille ett börjar hacka löken i mindre bitar så den går i vitlökspressen o börjar sen pressa löken efter ca tre fyra gånger han pressat löken säger han
,
k1: men shit det är något som stänker  så jag börjar gråta!
k2: men du ska ju inte titta på det du gör du får ju vända bort huvudet!
,
när k1 har pressat alla lök läser han vidare i receptet
,
k1: vadå bryn löken!? va fasen menar de med de? hur bryner man löken? ska man ha ngn jädra kräm till det eller som typ brun utan sol?
k2: va? ne de kan de ju inte va, eller?
,
Nu kan inte jag hålla mig längre utan börjar små fnissa lite o lägger mig i lite
,
J: asså ni ska steka löken lite lätt,
k1: jamen varför säger dem inte det på en gång då!?
k1: bryner löken
J: nu kan du ta bort löken om du vill för att steka köttfärsen.
k1: jaha men hur gör jag det då?
J: du har i köttfärsen i stekpannan o mosar sönder den tills den e brun
k1: mosar!? mn den är ju redan färdigmald!
J: ja men du måste mosa sönder den så du inte får en klump typ o sen när du gjort det häller du i löken igen.
k1: mosar köttfärsen sen läser han på datorn igen
k1: krossade tomater va fasen har du det hemma?
k2: jag har tomater, men de är väl bara o krossa dem?
k1: ja de gör vi men ska man ha skalet på? hur får man av de annars?
J: asså ni kan få ett paket krossad tomat av mig om ni vill men de e basilika i den med
k2: men de kan vi ju göra tack
k1: nej här står de bara krossade tomater! vi kan ju inte ha i krossade tomater med basilika då, då blir det ju fel!
J: ne de blir bara godare, tro mig
k2: ja lyssna på tjejen nu hon kan ju det här de kan ju inte vi verkar de som!
,
sen när de har kryddat köttfärsåsen så att den nästan är klar
,
k2: men va ska vi ha till dehär då?
k1: Spagetthi kanske?!
k2: har du kokat ngn spagetti eller?
k1: ne jag har ju gjort allt annat va fasen har du gjort?
k2: diskat min disk
k1: men va gör vi nu då?
k2: de tar ju jätte lång tid att koka spagetti och jag är jätte hungrig, kan vi inte vara skita i spagettin o käka ara köttfärsås?
k1: jo så gör vi, orka inte göra spagetti..
,
killarna går därifrån med ett leende på läpparna o super nöjda! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0