You drive me crazy!

I torsdags morse började vår resa upp till min farmor... man var lite trött men de gick de med.. pappa började att köra försökte sova men ja kunde inte somna.. har problem att sova i bilen har jag märkt..sen gjorde vi ett stopp i nörrköping.. vet inte varför vi tog den vägen men de skulle varit snabbare sa de.. men de tror ja inte riktigt.. sen körde vi vidare stannade i finspång o tog en fika sen bytte vi förare så nu körde jag... jag fick kör värsta serpentinvägen.. kringelikrokväg til max! den körde jag kanske 10 mil.. va faan e de för väg lixom.. men sen blev de äntligen motorväg=) me like... när vi kom fram till värmland (som inte ligger i norrland emmaliz) så bjöd min ena faster monika oss på lunch/middag supergott var det.. benfri kotlett med potatis sås och kantareller:D asså åhhh de var så gott=)

vi åkte vidare till farmor o hälsade på henne.. de var roligt att se henne igen=) har inte sett henne på tre årså de var roligt.. sen åkte vi vidare till min andra faster sonja där ajg o sara skulle sova=) hon bo inte så långt ifrån farmor men farmorhar ganska lite plats o d  e svårt att få plats med 5 madrasser på en liten yta:P vi satte oss o kollade på madagaskar 2=) dene  skjukt bra.. sen såg vi på johan glans.. asså vilken kille det är=) han är ju så jävla rolig! kan se den filmen om o om o om igen=)=)

på fredagen åkte vi och shoppade=) jag hittade en hel del faktiskt=) så de var riktigt nice=) två par jeans.. ja menr hur fta hittar man två par jeans? inte så ofta så jag var nöjd.. sen hittade jag en ashärlig poncho och sen en snugg tröja som ja bara kan dra på mig när ja ska åka hem från jobbet hade jag tänkt=) sen lite annat smått o gott.. men ja gjorde bara av med 600 den dagen:) de tycker ajg var riktigt billigt.. spec när två par jeans är inräknade=)

på kvälen sen hade vi blivit bortbjudna till min kusin... han är lika gammal som pappa typ.. de är typ alla mina kusiner där uppe eftersom min pappa är yngst i syskonskaran.. de avr jättegott det emd.. därbjöds det på grillad fläskfile och potatishalvor med en otroligt god champinjonsås=)asagott=) farmor var med oxå hon tyckte det var jätte roligt att komma ut lite=) men man märker att hon blir äldre o äldre för var dag som går för hon var trött vid halv tio men hon kämpade till kvart över tio sen åkte vi hem.. sömnen den natten var väl siodär blev väckt några gånger men men..

på lördagen bakade jag tråtor som vi skulle ha till farmors 90 års kalas på söndagen... gjorde min chokladtårta... den blev ganska bra..lite torr men de gick ändå... sen på kvällen hade pappas kusiner ordnat en liten överraskningsfest till honom för han ahr fyllt 50.. så då blev de en liten fest där ute i trädgården o de var strålande väder o allt var trevligt=) de var knytkalas så de fanns kt gott att välja på=) dekänns som vi har åt runt hela tiden och ätit hos folk:P men men... det var iaf jätte trevligt och kul o se lite folk man sett förut:P

på söndagen så åkte jag o sara o hjälpte till på festlokaen där vi skulle fira farmor med att ställa i ordning stolar o greje sen åkte vi hem o packade i ordning det sista som var kvar..oh sedan bort o gratulera farmor.. där bjöds det på smörgårdstårta den var god... de kom nog mer folk än vad vi hade trott mn farmor tyckte det var jätte roligt=) sen packade vi in oss i bilen för den långa vägen hem.. tog ett tag om man säger så men tack o lov finns ju musik=)

Kommentarer
Postat av: Emmaliz.

Varför står det ingenting om 40taggaren undrar jag?? Jag vill oxå åka runt och äta massa god mat!! Herregud, 90 år, om den dagen kommer så hittar du mig framför Wiiet;)

2009-05-25 @ 18:53:00
URL: http://emmaliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0