Snart är det jul(i)

ja i torsdags var krogen abbonerad igen tre rätters för 20 pers.. men i vanlig ordning så faller det alltid bort människor så de slutade med att de bara blev 15 men de gick bra iaf.. de var trevligt o så... sen ringde vi emma för gith o ja skulle äta det som var över så vi fick oss oxå en tre rätters=) nice och riiiiktigt gott!! men sen fick vi sitta och vänta ut så de kunde gå.. de var lite tröttsamt men de gick tillslut iaf=) de var skönt:P i fredags tog jag en extra lång sovmorgon sen åkte jag emma och niklas till gymmet och tränade sen bar de av till jobbet.. det var ovanligt lugnt för att vara en fredagskväll vi hade inte alls mt o göra... sen vid nio kommer fredagsdrickarna:P väldigt roligt med lite folk iaf.. men vid halv elva elva blev vi trötta så jag och gith stängde och gjorde iordning allt så fick eva låsa och släcka sen när alla gått för hon satt ute med dem o pratade de var skönt o komma hem var ganska trött...

igår var de däremot tvärtom vad de var på fredagen de var en del o göra. spec en familj.. de ringde o betällde bord o sa att de var vegitarianer och laktosallergiker...jaha de finns inte så mkt på vår meny förvegitarianer men de finns lite.. men gih och vår nya kock from igår bestämde sig att de gör en risotto med gula kantareller men sen när de kommer så äter hon inte ris eller svamp nehe o en man äter varken gurka, paprika, svamp, tomat.. men han betsller en ryggbiff med potatisgratäng utan grädde men de går inte för den är redan förberedd... så giht ställer sig och gör en rotfrukts kompott typ.. och sen bär vi ut de efter lite felande kommunikation mellan mig och gith:P men sen när jag bär in maten har den här mannen hittat paprika.. vist det får verkligen inte hända o ja frågar om han inte tål de ne då visar de säg att han inte tycker om det bara... va faan blir han sur över då!? d e ju bara o pilla bort... jag går in o ger dem notan o tänker ja de här ser vi nog aldrig mer igen.. men vi fick ca 250 kr i dricks! helt otroligt!!! sen flöt det på bra resten av kvällen det var roligt o jobba  sen skulle jag hämta emma i borgholm för hon hade varitdär p en fest o ja vissa var ju lite mer runda om fötterna än andra..:P hah men en annan såg ut som faan.. osminkad och mjukisklädd.. man var ju inte den snyggaste precis:P men äh va faan d e ju jag:P sen idag ska jag inte göra så mkt.. är ledig idag så jag får se vad som händer.. ska iaf se beck ikväll=) får se om de blir själv ller med ngn:P ska nog ner till krogen en sväng med för ja ar lite o reda ut:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0