Stockholm :)

i måndagsmorse gjorde jag det mest impulsiva jag nog någonsin gjort...(om ingen anna kan komma på ngt annat) jag bestämde mig för att åka upp till sthlm med ewa och gith.. men dagen började med en tripp till kalmar för min syster skulel tatuera sig och jag skulel ta en fika med elina=) när man satt och såg på när sara tatuerade sig blev man mer avskräckt..jag kommer nog aldrig tatuera mig om jag ska vara ärlig.. om de verkligen verkligen verkligen inte betyder ngt enormt mkt för mig.. men jag är imponerad av alla som klarar de...sen gick jag iväg och skulle träffa elina=) det var roligt att träffa henne igen o detta måste ske mer och mkt oftare... sen for vi hem och jag började packa inför resan.. vi skulel abra vara borta två dagar men jag tar med mig allt nödvändigt för man vet ju aldrig vad som händer så ner med alla tänkbara kläder som går.. sen iväg... vi åkte från borgholm vid fem och var framme i sthlm vid elva tiden så de gick bra... o de roliga var att ewa pratade non stop hon hade mkt o prata om och de var intresant de var allt från när hon födde sin första son till när hennes svärfar och svärmor gick bort.. väldigt intressanta ämnen...

när vi komemr upp till ewa och giths syster siv så har lilel gulliga johan suttit o väntat på oss att vi ska komma men han somnade fem minuter innan vi kom men han ville så gärna träffa oss så siv gick o väckte honom o han var väldigt glad och se oss.. satan va han komemr se bra ut när han blir äldre.. charmtroll till max! sen blev det sängen och jag kunde inte somna för gith som låg i samma rum som mig hade börjat snarka... och asså jag förtår alla nu som klagat på mig o ja ber verkligen om ursäkt men det är inget jag kan göra ngt åt men asså shit jag låg o vred o vände på mig säkert två timmar...sen tillslut efter ha satt i min ipod i öronen och lagt kudden över huvudet så som nar jag.. vaknar vid 10 tiden o hoppar in i duschen för vi ska in till stan o ha en heldag på stan med sara=) men siv sklel köra oss in till stan men hon var tvungen att åka till vårdcetralen med en tjej så vi sitter och äter frukost och väntar på siv... då plötsligt hör vi att det är ngn som kastar en snöboll på fönstret.. både jag o gith blir helt nojjiga o tänker typ vad i helvete... då visar de sig att det är johan o hans kompisar som kommer hem på lunch...

de har varit på ngn grej på statshuset om nätmobbing och är hungriga.. johan öppnar kylskåpsdörren och märker att det inte finns ngn mat färdig som de kan äta.. gith kliver in i sin kockroll o tittar in i kylskåpet o ser att hon kan göra en variant av spagetti carbonara.. det blir alldeled utmräkt tycker kilalrna o slänger sig i soffan för att spela tv-spel... väldigt väluppfostrade kilalr... ne men allvsrligt de e väldigt väluppfostrade tackar gith så mktför maten plockar undan efter sig o går iväg till skolan igen.. sen komemr äntligen siv och vi åker in till staden möter upp sara unatnför nk och vi börjar kollarunt lite sen blir vi lite småhungriga så vi går och käkar lunch på operabarens bakficka.. mycket gott.. där började vår krogrunda:P efter lunchen åker vi vidare till grand hotel för en drink och de visar sig att de kan inte göra 4:or på grand hotel bara 6:or... eeehh.. okej....sen drar vi vidare till gondolen där sara även jobbar men idag är hon ledig och gäst så vi sätter oss i baren och tar en drink ... och en till drink..lite nötter..sen en till drink och sne ska vi nog gå vidare och betala... våra sex drinkar gick på 500 spänn och varje drink kostade 120kr... så vi tackar för det:P

sen åker vi vidare till hotel angle(?) som ligger på stureplan iaf.. och tar lite drinkar där med mucket trevligt o det var så otroligt mkt folk.. elelr ja mer än i lilla borgohlm iaf:P sen känner vi hungern i magen så vi går till en resturang som heter grodan-- det var hur trevligt som helst jag och sara tog en clubba den var god gith tog några musslor de var inte lika gott men de gick ner iaf=) sen kom tröttheten.. de sa bara pang o vi var hur trötta som helst.. men vi drack så otroligt goda drinkar hela den dagen/kvällen att de inte kunde bli mer än lyckat=) sen åkte vi taxi hem och de visade sig att taxichaffisen hade ett ställe på öland och han skulel beskriva vart de låg för han  kom inte på vad stälelt hette men han sa att de låg några kilometer ifårn ölands motorväg:P jag trodde jag skulle döm när han sa motorväg.. en motorväg på öland.. hallå!!?? sen belv det sängen direkt.. mycket trevlig kväll som vi måste göra om:)

sen på onsdagen var man ganska trött o sliten men jag och gith skulle träffa sara på stan runt elva så vi åkte in och tog en frukost på kungshallen det var gott som bara den=) sen ägnade vi hela dagen åt att gå på staden och shoppa.. elelr ja gith shoppade loss som aldrig förr:P haha ne men de var roligt sen skulel sara iväg och jobba så vi sa hej då till henne men hon kommer hem till ön om några veckor igen så vi ses då=) vi åkte hem till siv igen för att börja vår resa mot öland... det gick hur bra som helst och vi ahde det roligt på vägen hem med=) Måste säga Tack till alla som gjorde de här två dagarna till nåpgra av de roligaste på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0