Sometimes love comes around and it knocks you down

okej nu har jag äntligen tagit arslet ur vagnen och ska uppdatera min blogg... börjar med turkiet resan... det hela började med katastrof med stort K... emma skulle hä'mta upp mig vid halv nio gick kanoners åker sen vidare o säger hej då till emmas lillebror och köper med oss några kanelbullar sen ska vi åka och hämta upp jenny när vi står utanför hennes lägenhet får vi inte tag på henne vi ringer på hennes mobil men inget svar vi bankar pådörren ingen öppnar tillslut får emma ringa jennys föräldrar för o kolla om vi verkligen skule hämta henne vid hennes lägenhet eller hemma.. men vi skulle hämta henne vid hennes lägenhet.. jag fortsätter att banka på dörren och efter ett tag öppnar jenny.. i MORGONROCKEN! hon har försovit sig.. shit panik.. jenny vimsar runt o försöker klä på sig samtidigt som jag och simonb hjälper henne o packa det sista så gott det går... fint.. aja sen åker vi iväg bara 5-10 min sena enligt planerna...

sen ska vi plocka upp sabina i kalmar går toppen tills vi ska köra från sabina.. ja då e de ngn jävla cykeltävling i kalmar så de släpper bara förbi en bil vart tionde minut känns det som.. så där står vi ett bra tag o väntar på att få köra.. när vi äntligne kommit ut från kalmar käns allt bra nu är vi äntligen på väg! när vi åt kanske tre immar börjar vi får lite tråkigt o tycker att de borde komma upp en skylt om en flygplats snart.. så vi börjar hålla utkik efter en sån.. o efter ett tag kommer det en.. så vi följer den.. men när vi når flygplatsen så känner ingen igen sig.. ne då visar det sig att vi är i kristianstads flygplats.. va faan finns de en flygplats där om!? haha aja de var bara till att vända tillbaka mot den stora vägen ingen o resan fortsatte mot malmös flygplats:P allt gik fin fint tills vi ska sätta oss på planet då sätter sig emma jenny o sabina sig på en rad o jag sätte mig på en rad bakom dem... sen kommer det ett grabbgäng o då visar det sig att sabina har satt sig på fel plats o de blir ett litet platsbyte:P hehe men de gick ju oxå bra.. sen resan till hotellet gick alldeles utmärkt även fast vi var super trötta.. sen när vi kom fram till hotellet så ficar vi med ac o allt sne vile vi käka.. j

enny hade pastan i sin väska så hon skulel ta fram pastan.. men jennys lås har gått i baklås så hon får inte upp sin väska.. så vi får be ngn komma och bryta upp hänglåset.. tänk nu att klockan typ e halvett o vi har rest i 16 timamr man e skit trött.. när vi väl får fram pastan går vi ner till sabina och mig för att laga mat.. pastan gick jätte bra sen skulle ja o jenny göra såsen.. o asså plattan va så jävla seg så jag tänkte ne men vi kan lägga oss ett litet tag precis när vi har lagt oss ner hör jag hur det kokar över! och brandlarmet är precis ovanför spisen typ men det låter inget omd et som tur var så vi andades ut.. då ringer telefonen! alla blir lite sitrriga o vet inte vad vi ska göra men ja går o svarar o de undrar om allt är okej för de fick en signal om att det brann på rummet... och nu ska jag försöka föklara vad som hände.. PÅ ENGELSKA! shi min hjärna var totalt död! jag kom inte på ett ord typ:P så jag förklarade de på mitt lilla sätt men de gick ju de med men de var lite roligt.. sen sätter vi oss och äter den underbart goda maten.. överkoktspagetti och vattning sås.. MUMS! det var dag 1...

jag tänker bara berätta om de som verkligen betyder ngt för i låg på stranden o så förstår ni nog;) iaf en dag var vi på turkiskt bad (hamam) då fick man först gå in i ett stort varmt marmor rum för att svättas o sen skrubba bort allt äckligt och dött hudlager som faans på kroppen.. sen fick man manssge lver hela kroppen o ansiktsmask om man ville och självklart ville man det;) två dagar så var vi iväg och shoppade hanldade lite smått och gott.. jag köpte inte så mkt där nere.. två tröjor, två sjalar, och sen grjer till familjen sen käöpte jag inget mer... två dagar så firade vi emma o jenny som fyllde 20 med god mat o lite dricka på det;) det var väl is ort sätt det som hände vi åt god mat drack gott coh bara njöt av livet.. o jag o sabina hade vldigt roliga och intressanta nattsamtal,.. det är de jag kommer komam ihåh från denna resan.. skitkul var det iaf:)

sen när vi kom hem så var det bara tillbaka till verkligeheten igen.. o det betyder jobb.. o vi trodde inte de skulel bli så mkt somd et blev på söndagen de blev fullsatt o man var ju inte riktigt med på noterna dierkt:P i måndags bakade jag bullar.. var så otroligt sugen på det så jag ställde mig o bakade lite bullar.. eller lite och lite det blev typ 100 stycken.. sen åkte ajg och emma ner till sjöbodarna o bjöd gith o co på bullar:P de var uppskattat sen sa vi hej då till soffan o hennes familj som åkte hem till sundsvall igen:( men hon komemr ju ner till emmas fest den 5 så  d e lugnt=) sen på kvällen träffade vi maria och lisa o hade lite taco kväll och såg på film o bara myste skönt som satan var det:) i tisdags så drog nästan hela krogen gänget in till kalmar för att fixa en present till ewa eftersom hno fyllde 50 i måndags så vi åkte in till kalmar där vi köpte ost o kex o vin o lite smått o gått till henne hon fick en jätte stor korg med allt detta i av oss o på kvällen öpperaskade vi henne med den och en god middag hon blev uper nöjd o jätte överraskad!

i osndags ängnade jag hela dagen åt min nya favorit serie one tree hill! jag e störtförälskad i serien dne e s sjukt bra så det är helt galet! sne på kvällen jobabde jag det blev gasnka mycket ändå:P trodde inte de skulle bli så mkt men det blev det...i fredags tog vi en dag på stan i borgolm med en lunch på höjden o sen strosade vi omkring lite på stan o tittade runt lite sen igår gjorde vi något som jag aldrig trodde jag skulle göra mend e var faktiskt lite intressant vi gik en guidad tur på borgholms slott.. de var fakrtiskt lite mysigt att gå där o bara vara.. sen på kvällen var det jobb igen.. de var en hel del o göra faktiskt men det gick bra:) sne idag så började dagen med en rejäl brunch uppe hos gith.. hela krogen var där.. de var asgott o jätte trevligt=) men satan va mätt man blev eller! sen idag har jag även bokat min resa till london så den 18 oktober åker jag och träffar min underbara Emmaliz!!! har saknat henne så!!

ILUAB
 

Kommentarer
Postat av: Sabina

haha vi är allt bra :D

2009-08-24 @ 00:13:48
Postat av: Emmaliz.

Låter som att ni hade en toppensemester!! Haha, kan inte fatta att brandalarmet gick!!! Ska bli supermegakul att du kommer hit, längtar som en gnu!!!

2009-08-26 @ 01:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0