Sliten

Man är lite sliten efter igår om man säger så,började dagen vid halv fyra på eftermiddagen o då var det bara att börja göra iordning inför kvällen fixa ljus o duka upp det sista samtidigt som man gjorde avhämtningen och diskade.. full rulle från start sen runt sex kom alla gäster födelsedagsbarnet kom lite innan med sin familj och kollade lite.. sen n'r gästerna kom så var det drack för mousserande vin och alkohol fritt för de som ville:P eller rättare sagt var tvugna att dricka alkoholfritt:P men det gör de ju som de vill... jag och emma stod och höll i små tilltugg o jävlar va tungt det var! vänster armen värkte mer o mer för varje minut som gick... sen var det dags och ta upp dricka beställningen på ca 50 pers det gick bättre än vad jag trodde:P sen höll födelsedagsbarnet ett tal.. väldigt roligt och underhållande:)

nu var det dags för förrätten som bestod av italienskt inspirerad buffe med alla möjliga grejer=) såg riktigt gott utt och det tyckte alla att det var, alla verkade tycka om maten och var belåtna så efter en stund var det dags för huvudrätten som var kantarellfylld fläskfile med potatisgratäng en sås och champinjoner.. de var otroligt gott=) vi fick äta lite av det med för att få ngt i oss=) och gästerna tyckte det var väldigt gott med:P så det var ju bra det.. och det var inga lätta tallrika direkt men jag emma och eva slet på o bar o diskade o bar o diskade... sen var det dags för lite tårta och kaffe det avr mytårta så det var inget konstigt med att den var god=) och till det var det wiskey och konjak och likör o allt möjligt o de var itne ett glass var utan typ 4-5 de drack o drack o drack o drack.. man kände sig lite tjatig när man hela tiden frågade"är det någon som vill ha ngt mer att dricka?" jag vet inte hur många gåger jag frågade den frågan! helt slut i huvudet... vid halv ett så kördejag ner emma till harrys... sen tillbaka till jobbet igen och fortsätta bära ut glas diska glas ta ut mer dricka det gick runt hela tiden... vid två hämtade jag emma igen och körde hem henne jenny o emelie.. sen tillbaka till krogen igen och göra samma sak igen... fråga om ngn vill ha ngt o dricka plocka glas diska glas ta ut nya glas med dricka...vid tre gick sista gästerna... så vid halv fyra så gick vi äntligen från krogen precis när jag ska åka kommer en kilel som hade varit i borgholm och trodde att hans föräldrar fortfarande var kvar... eftersom de itne var kvar hade han tänkt o sova i sin bil men de tyckte jag var synd så jag var snäll och körde hem honom... sen kom jag äntligen hem.. skönt o få komma hem..

idag är ja otroligt trött skulel egentligen inte vilja göra ngt alls men det är ju jobb ikväll emd så det är bara att koppla på leendet och se glad ut... kommer inte bli ölika sent o inte lika mkt o göra idag som igår men iaf.. d komemr nog bli mkt avhämt för det var många som var ute igår både hos oss och på andra ställen... så det blir en hel del att göra i pizzan.. nu ska ajg och min bror baka pepparkakshus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0