Ormbesök och Tjejkväll

Jaha då har man skaffat sig en liten blogg med=) Min sommar har varit den bästa sommaren hittills! började sommaren med att skaffa et körkort=) sen tog man studenten, jobbade o hade kul på klinta bykrog, frukostar på roberts och sena kvällar på pubben(ja den heter pubben med två b) och kenneth på torget a.k.a KPT. sen kom jag även in på lärarprogrammet på stockholms universitet där jag börjar om drygt en vecka:S

Gårdagen bjöd på skratt, mys, god mat, trevliga människor och en orm;S
på dagen gjorde jag inte så mycket tog det lugnt och slappade mest sen bar det av till mitt lilla jobb, som tur är, så är det inte så mycket att göra nu på bykrogen eftersom de flesta turister har åkt hem, så de var rätt slappt så vi stängde vid nio. Våran pizza kock hade sagt under kvällen att han skulle komma till jobbet med sin orm efter han hade slutat, jag ville verkligen inte se den för är de något jag har respekt för så är det ormar, så jag ville verkligen inte träffa den, och de sa jag till honom, men lyssnade han? nej nej nej. När ja o Emma står i disken och hör o häpna diskar(!) o för ett litet liv hör man "faan va ni låter" från Alex o man vänder sig om o där står han med ormen (som är runt två meter) jag fick lite smått panik skakade ungefär som ett asplöv! men man blev ändå lite nyfiken på den, men man höll sig på avstånd.. men till slut tog jag mod till mig och klappade ormen.Go me!! men det är inte över än.. jag hade den även runt halsen(alla gör vågen) visst Alex höll hela tiden i den och ja hade den runt halsen kanske tre sekunder men ändå! jag hade den runt halsen!!

Sen skulle vi tjejer på jobbet ha en mysig liten tjej kväll så vi gick in till Ewa och Henkes hus där Sara och Låtta bor när de är i sundsvall och gjorde iordning mat, jobbar man på en resturang blir de lite konstigt med mat, man äter relativtr sent asså, vi åt middag vid halv elva typ..men det var otroligt gott. kyckling, fläskfile, klyftpotatis, potatisgratäng, grönsaker, limesås m.m mums säger jag bara, sen satt vi och drack lite vin förutom Amanda eftersom hon inte är 18 än tyvärr men vi alla undrade ifall hon inte hade något annat i sitt glas än loka, för de verkade som de:P Eller vad säger du amanda, det är tur att de finns iaf:P haha vi satt och pratade i typ tre timmar sen satt vi och funderade på om vi skulle se film eller inte, tillslut kom vi fram till att de skulle vi göra, vi valde "the last kiss" Emma, Amanda och Emelie var trötta så de åkte hem men jag, Låtta, Sara och Gith satt kvar o kollade på filmen.. efter typ tjugo minuter ligger alla och knölsover! jag vaknar upp efter en timme drygt och säger godnatt och åker hem till min sköna säng, tack för en trevlig kväll tjejer.

Kommentarer
Postat av: ananas!:*

kul att du har blogg bruden!:D

2008-08-15 @ 11:58:16
URL: http://hoeswannaknow.blogg.se/
Postat av: amanda

ja fyfasen vilken tur att dom finns! :D

vi ses ikväll :)

2008-08-16 @ 12:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0